Dicky Heuckeroth in Kappersproat: Foutje... bedankt!

Er gebeurt altijd wat binnen een bedrijf. Leuke dingen, maar er gaat ook wel eens iets mis, waarom word je daar dan op afgerekend?

Ik snap dat niet, iets negatiefs blijft altijd langer hangen dan iets positiefs. In een ziekenhuis bijvoorbeeld. Er gaan honderden hartoperaties goed, één gaat er fout en er komen grote stukken in de krant. Over de operaties die zijn gelukt lees je niets?

Ander voorbeeld dat bij ondernemers speelt. Je koopt een stuk vlees bij de slager, alleen hij smaakt niet zo lekker omdat er andere kruiden op zitten. Blijf je dan weg en ga je gelijk naar een ander? Of verkeerde glazen bij de opticien. Zet je de bril op en zie je gelijk dubbel, is dat ook een reden om naar een ander te gaan?

De bakker die de verkeerde tekst op de taart heeft gespoten, de groenteboer die per ongeluk een appel er tussen heeft zitten met een rups erin. Jij wilt een kroket, maar krijgt een frikandel. Of stel dat ik je al jaren knip en ik doe het per ongeluk een keer net ietsjes te kort. Kortom, allemaal dingen die we heel makkelijk kunnen oplossen, doen we niet moeilijk over!

Ik ben niet zo’n loper. Als het mij ergens goed bevalt, blijf ik daar. En als er iets is gebeurd, maak ik dat bespreekbaar. We maken allemaal wel eens een foutje, reken de ondernemers niet gelijk af op het negatieve. Hij of zij lost het gráág op zelfs.

Ik weet zeker dat, als je teruggaat, je een goed gekruid stukje vlees krijgt, de juiste glazen in de bril, andere tekst op je taart, appels zonder rupsen en die lekkere frikandel komt ook vast goed inclusief een dikke klodder mayo.

Alleen bij de kapper iets meer geduld!

Wij kunnen nog steeds niet langer knippen!